کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار ناظر بر کار انتخابات شوراهای استان در شهرها و روستاها نظارت خواهند داشت.

 

به گزارش ایرنا، ˈرضا مرعشیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اعضای هیات های نظارت در 18 شهرستان و 47 بخش سیستان و بلوچستان تعیین شده و احکام آنان در حال صدور است.

وی بیان کرد: 90 نفر بازرس ویژه نیز در استان تعیین شده اند که هر یک بر 40 صندوق نظارت می کنند.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان خاطر نشان کرد: انتخابات شوراها تنها انتخاباتی است که تحت نظارت مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و از رسانه های ارتباط جمعی انتظار داریم که با توجه به اهمیت این صحنه سیاسی در زمینه ایجاد شور انتخاباتی و جلب و جذب مردم برای حضور حداکثری تلاش مضاعفی انجام دهند.

وی با تاکید بر پرهیز از قوم گرائی و طایفه گرائی در انتخابات گفت: متاسفانه در سه دوره گذشته شوراها در استان بیش از آنکه به تخصص و تجربه و تعهد افراد توجه شود به قوم و طایفه توجه شده بود بطوریکه داوطلبان متخصص نتوانستند رای لازم را کسب کنند اما برخی افراد که از تخصص لازم برخوردار نبودند اما قوم و طایفه بزرگی داشتند رای آوردند.

وی ادامه داد: این نوع نگاه تاکنون موجب شده که اعضای برخی شوراها بیشتر به مسائل حاشیه ای توجه کنند و توسعه و پیشرفت شهرها و روستاهای استان با وجود فعالیتهای گسترده نظام و دولت، مورد غفلت قرار گیرد.

مرعشی اظهار داشت: از مجموع 15 هزار و 350 داوطلب نامزدی انتخابات شوراها که در استان نام نویسی کرده اند 587 نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی شمار داوطلبان زن در حوزه های شهری را 67 نفر و روستاها را 520 نفر ذکر کرد و گفت: در روستاها یک هزار و 135 نفر مرد و 13 هزار و 528 نفر زن نام نویسی کرده اند.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان دارای دو هزار و 961 روستا و مناطق عشایری واجد شرایط تشکیل شورا است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com